zondag 31 mei 2015

Vroeger

Vroeger.
vroeger was er de
 steen en de bijtel
 die hebben we ook niet gehouden.
Je zal heel je leven nieuwe dingen moeten leren.
Mijn nichtje werd nu met ipads en facebook gebooren.
Ik niet maar daarom gebruik ik het nog wel.
Ik herinner me dat we voor het eerst internet kregen op mijn 8ste verjaardag en hoe veel tijd ik daarna op de computer door bracht. 
van die game sites voor kinderen had je toen.

-----------------------------
 ebay.
als je computer spullen wou kopen
 moest je naar computer beurs .
Waar ze altijd gratis
 lunix ,muismatten ,cds en printerpapier het publiek in gooide.
Voordat je dat gewoen goedkoop 
op ebay of bij dealextream kon bestellen.

-----------------------------
Gamen .
als je iets niet wist zoals hoe je veder moest
 op de gamecube of gameboy advance of color.
 moest je het aan een vriend of vriendin vragen op school
 en hoopen dat die het wist . 
 toen waren der geen walkthroughs
 in ieder geval op internet int nederlands.
en die boeken had ik nog nooit gezien vroeger.
Nee dat hoorde je van een ander kind
 als die het wilde zeggen tenminste .

-----------------------------
OMEGLE.
op speletjes.nl (een speltjes site voor kinderen) ging je naar de chat met echte pedo's ja dat wisten ze toen nog niet .(sarcastisch)
Heb je al borsten?
 wil je die laten zien  voor de webcam? Nee.
 stijve lullen op de webcam daar ga je tegenwoordig voor naar omegle.
-----------------------------
youtube.
Voordat youtube in beeld kwam was je afhankelijk van iemand anders die het voor deed.
Heel lame.
-----------------------------
pinterest
toen we nog geen 
pinterest Instagram en tumblr hadden .
Hadden we  tijdschrifen.
voor woon inspiratie keek je bij de ikea in de winkel.
 verhaalen over sex 
en hoe vaak iedereen het doet 
haal je tegenwoordig gewoon van 9gag andere roddel/nieuws/feitjes sites die via facebook worden gedeeld .
-----------------------------
9gag.
Vroeger keek je naar Homevideos op tv,
 met een super iritante vent en veel reclame.
En dan was het vaak ook nog  een herhaaling bah.

-----------------------------
Facebook.
vroeger hadden we hyves inplaats van facebook.
Ik was een echte alternative celebertie.
net zo als mode bloggers tegenwoordig
 op straat herkend worden werd ik dat ook.
Overal waar ik kwam werd ik herkend. Ja #scenehaar

-----------------------------
Blogger .
Vroeger was er imonline.of kindertend.
Waar je je eigen website op bouwde met codes.
Zonder hashtags.
als je niet in de top 100 stond zag niemand je site. 
Dus dan zeurde Je in iemand anders gastenboek vooral bij de newbies voor meer stemmen.
Zodat jou site in de bekendheid kwam en iedereen je zag staan in de top 100.
-----------------------------
whatsapp.
vroeger we smsten gewoon.
Of krabbelen via hyves natuurlijk.
-----------------------------
Alles is tijdelijk.
Er zal ook een tijd komen dat facebook niet meer bestaat meschien moeilijk voor te stellen nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten